Aktuality

13.10.2010 00:00

     Setkání v ohrožení !!!

     Nebylo zde zveřejněno, ale na sobotu 16. 10. 2010 jsme měli naplánováno setkání pesanů z "C" vrhu, jehož troufám si říci bohatým programem jsme měli zaplnit celé odpoledne. Jelikož se nám většina majitelů omluvila nezbývá nám než s politováním tuto akci zrušit.

     Útěchou nám může být skutěčnost, že se pejskům daří a těšíme se na přislíbená individuální setkání.

 

     Něco novinek z předešlých čtyř měsíců:

     K první a podstatné novince patří, že naše "Kessi" - Cassila z Holubího lesa je u nových majitelů v podhůří Jeseníků.

     Chtělo se tomu tak, že jednoho dne volala paní, která se ptala na špringří štěňata. Bohužel jsem jí musel odpovědět, že již žádná štěňata nemáme, ale že na dvoře nám běhá půlroční fenečka. Hned na druhý den k nám přijela celá jejich rodinka a bylo na první pohled znát, že se jim Kessi líbí a během půl druhé hodiny si ji odváželi domů. Bylo to dříve než se naše Eliška vyspinkala po obědě. Protože Kessi byla její pejsek čekalo nás velké vysvětlování. Útěchou na dětskou dušičku bylo, že děti, které si ji odvezli měli také pejska, který jim umřel. Kámen ze srdce nám spadnul, když Eliška s elegancí jí vlastní řekla:"Tati to je dobýý, budeme mít jiný steňátka ! Já chci ale nojího Viktoa !" .....

 

     Druhou novinkou týkajicí se našich pesanů je absolvování Zkoušek vloh a Zkoušky z norování naší "Izy" - Daisy Fleret Moravia. Tyto zkoušky jsme absolvovali ve dnech 4. - 5. 9. 2010 v Domaželicích na Přerovsku.

     V sobotu jsme nastoupili ke Zkouškám vloh, před kterými byla ve mě malá dušička, jelikož jsem vše ponechával na Izynce. Terény pro slídění za které by se nemuseli stydět ohaři - mokrá po kolena vysoká tráva a neustálé přeprchání bylo pro jezevčíky a teriéry dosti tvrdým oříškěm. Nicméně jsme vše zvládli na "čtverku" mimo hlasitosti na stopě, která jako jediná disciplína byla hodnocená za 3. Diskutoval jsem s rozhodčími na téma naší hlasitosti, která při citlivém posouzení šla hodnotit i za 4, protože jde o BRT, který běžně "nehlásí" a tudíž se nemůžeme srovnávat s uřvanými jezevčíky nebo hysterickým jagošem. I přesto jsem byl s podaným výkonem feny velmi spokojen a nestyděl bych se za něj v daných podmínkách ani u svých špringrů. Veselejší část programu ale teprve měla přijít - Stopa vůdce, vodění na řemeni. Stopu jsme dělali jednou a to v pátek před zkouškami se sáčkem plným klobásky. Ten jsem měl s sebou i na zkouškách, kde před nástupem na disciplínu jsem Ízynce slíbil (mimo jiné pro pobavení ostatních vůdců), že celý jeho obsah dostane, jen co mě najde. Jak jsem slíbil, tak se i stalo. Takový fofry na stopě vůdce nikdo jiný nepředvedl a odměnu jsem vyplatil i z toho důvodu aby měla plný bříško a šla ukázněně na disciplíně Vodění na řemeni. Výsledkem celých zkoušek byla I. cena a 184 bodů.

     V něděli na Zkoušce z norování jsem si naopak věřil. Předešlé čtyři nácviky se stupňujícím se zlepšováním vyvrcholil bohužel týden před vlastní zkouškou, kde se na nácviku konala generálka a mi jsme odcházeli jako naprostí vítězové s časem 13 sec. O to větší "zklamání" mě čekalo po vpuštění do nory. Razantní nástup, u první přepážky hlasitá, dorážela na škodnou, rozhodčí dal povel k přepuštění do dalšího kotle, opět rychlé přemístění k přepážce a klid. Bez hlasitosti pouze škrábaní na přepážku. Při průběhu norou na čas by se ve mě krve nedořezal. Po "zakletý" druhý kotel výborný čas, ale po té co se dostala do kotle nebyl 20 sec. v noře žádný pohyb. Úspěšné dosažení třetího kotle v čase 33 sec. Co se stalo, to ví jenom pes, ale při hodnocení jsme byli penalizováni na hlasitosti s hodnocením 2 a v čase s hodnocením 3. Celkově výsledek: Obstál 69 bodů. Jestli se na výkonu psa podepsalo přetrénování, nebo výkon z předešlého dne je věcí spekulací, podstatné je, že Izy splnila pracovní stránku chovných podmínek a stala se zároveň lovecky upotřebitelnou pro práci pod zemí.

 

     Mimo tyto aktuality máme mnoho dalších, včetně fotodokumentace psů, lovů, atd., ale ty budou předmětem dalších aktualizací.